lördag 19 april 2014

Finns påskharen?

Påsken är här och bortsett från tillhörande ålderskriser (denna gång har det inte varit jag som krisat!:)) så har vi haft en helt ljuvlig påsk hittills. Att få vara ledig 4 dagar utan att ha någonsorts press över vad som måste göras så har det varit helt underbart att bara göra det som känns bra.  Idag har vi har varit påskhäxor, och jag menar alltså vi, oxå jag:) 

Jag i min riktiga skepnad (som Pate ville se det), påskhäxan Adelie och Darth Maul på jakt efter påskägg!

Långfredagen hade vi Pate i källaren nästan hela dagen, måste snart bli lite nya bilder därifrån också. Men varnar redan nu att där är nog ingen soffhörna ännu;) 

På Villa Bärre har jag kört in en tradition från egna barndomen, nämligen PÅSKHAREN. På fredag kväll lägger vi en burk eller korg under sängen och på lördag morgon har korgen fyllts av påskgodis, VÄLDIGT spännande. Det här alltså det vad Adelie går och väntar på. Men ack vilken kris vi hade på fredag kväll. Jason har kommit in i den åldern att han börjat tänka rätt logiskt, och det finns ju ingen logik i påskharen. Den kommer ju inte ens till alla och det finns ju ingen förklaring till det hela.
Vem är det egentligen, är det PRESIDENTEN?? Många tankar kom upp och på fredag kväll kände vår son att han behöver få frisk luft för att smälta det hela. Då kändes det klart för oss att avslöja att det inte finns en påskhare. VILKEN LÄTTNAD, det fanns en logik i det hela igen:) Bäst av allt så tog storebror värsta rollen för att spela up för lilla syster om att  The Påskharen kommer imorgon! 

Påskfrid på Villa Bärre igen ♥

Vår påskkärring som tappat sin kvast under åren

Grillsäsongen öppnad 
Enkelt och gott, bara potatis med smält smör och grillkorv, sallad och batong, det var vår påskmiddag gjord av.




Eftersom det är frågan om Villa Bärre så finns det ju inte en dag utan missöden. Denna gång var det Pate som tog ett bra tag om grynostburken och skakade om, vem skakar egentligen om grynostburken, jag bara frågar.



Påsk = Pyssel 



Plockade fram pysselkassen och bjöd in familjen Wickström och måla påskägg. Grannpojkarna kom också med och måla. Det blev många påskägg  och några kycklingar. Lyckad dag och vad fint allt blev, tycker jag. 


Mera virkning, igen!
Pate menar att jag är "koukussa", och tror att han har rätt. Men har helt enkelt inte kunnat låta bli att "lite" virka då vi varit lediga. Jag kan ju inte bara sitta still och inte göra någonting.  

Gamla korgarna fick göra utrymmen i köket för större och rymligare korgar.
En gjord, bara tre kvar:)


Äntligen fick jag göra den klar, nya WC-mattan


Trevlig forstättning på påsken, med eller utan påskhare!
Imorgon blir det lyxmat hos moffa, nam! Men tills det skall jag vispa ihop en kaka, en påskaka... det ska bli jorgubbar, choklad och appelsin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar