lördag 22 november 2014

Kakor!

Huh-hejaa, vilken dag idag. Med vinglaset i högsta hugg måst jag medge att känner mig som en vinnare just nu, jag har pinat och plågat mig in till sista minut idag. Jepp, 4 hundar kammade, tvättade och fönade, besök på julgatans öppning med familjen sen hem och baka dopkakor till Jasons och Adelies småkusins dop. Och allt före midnatt, I am impressed fast jag själv säger!:) Trodde int jag sku lyckas! Och nog var det på tiden att jag sku få kakorna att lyckas utan svett och tårar. 

Imorgon ska vi få träffa barnens småkusin för första gången, gäller att hålla huvudet kallt att det inte smittar sig, såndär babysjuka menar jag.





Receptet på kakorna:

Bottnet:
4 ägg
2 dl socker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vanillinsocker

175 grader ca 30-40 min

Fyllning:
4dl grädde
1/2 brk Valios Vanilla sås
3 gelatinblad

Sylten:
300g hallon
1 dl syltsocker

koka ca 10 minuter

Smörkräm:
125g smör
4 dl pudersocker 
1 msk vatten
1/2 tsk vanillinsocker

Många faser och många saker som kan gå fel, 
men då allt går som det ska så går det ganska "lätt";)


Men int ska det väl smitta nån babysjuka då man har så här söta babysar hemma själv. 
Idag fyllde de 3 veckor och imorgon ska det bli lite fast mat för första gången






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar